تبلیغات
فقط یک فرقه بر حق است - شیعه از زبان محمد تیجانی سماوی

قالب وبلاگ

Free Template Blog

قالب بلاگفا

قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

قالب جوان بلاگ

قالب ایران بلاگ

قالب رویا بلاگ

قالب پرشین بلاگ

قالب بلاگ وب

حرفه ای ترین قالب های وبلاگ

ابزار وبلاگ نویسی

مرجع راهنمای وبلاگ نویسان

سفارش طراحی اختصاصی قالب وبلاگ

تم دیزاینر

صفحه نخست

تماس با ما

لینك آر اس اس

آرشیو مطالب

ایمیل ما

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
تماس با ما
::
ایمیل ما
::
لینك آر اس اس
::
آرشیو مطالب
::
طراح قالب


با برگزاری مناظره بین شیعه و سنی برای بررسی اختلافات موافق هستید؟





نویسندگان :
:: سید ذبیح الله موسوی
:: محمد رحیمی دادگریان
:: سید ذبیح اله موسوی

آمار بازدید :
آمار بازدید :
:: تعداد مطالب :
:: تعداد نویسندگان :
:: آخرین بروز رسانی :
:: بازدید امروز :
:: بازدید دیروز :
:: بازدید این ماه :
:: بازدید ماه قبل :
:: بازدید کل :
:: آخرین بازدید :



اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم - اللهم العن قاتلی فاطمة الزهرا - السلام علی الحسین - الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا و مقتدانا امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهم اجمعین




" " "


پیام مدیریت وبلاگ : اللهم العن قاتلی فاطمة الزهرا سلام الله علیها .

بیشتر علما و امامان اهل سنت، ایرانی بوده‌اند و نه تنها شیعه نبوده بلکه تعصّب شدیدی ضدّ شیعه و شیعیان ابراز داشته‌اند. کافی است بدانیم بزرگ‌ترین مفسّر آنها که زمخشری است ایرانی می‌باشد و بزرگ‌ترین محدثین آنها بخاری و مسلم، فارسی می‌باشند و ابوحنیفه ـ که اهل سنت او را امام اعظم می‌نامند ـ فارسی است.
 
 

در سال‌های اخیر، به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، گفت‌وگوهای زیادی دربارة شیعیان مطرح می‌شود، هم‌اکنون تبلیغات غربی و وسایل ارتباط جهانی، مشخصاً شیعیان ایران را هدف قرار داده‌اند و آنان را گاهی دیوانگان خدا و گاهی تروریست معرفی می‌کنند و همین صفت نیز به شیعیان لبنان سرایت کرد، زیرا منافع آمریکا و غرب را در بیروت مورد هجوم قرار داده، معدوم ساختند و بدین‌سان آنان را افراطی توصیف نمودند. سپس این اوصاف را بر تمام شیعیان جهان، عمومیّت دادند. بلکه حتی به گروه‌ها و نهضت‌های اسلامی در تمام نقاط دنیا، همین صفت‌ها بخشیدند هرچند بیشتر آنان سنی هستند و هیچ ارتباطی با شیعیان ندارند.

ما هیچ اهمیتی به رسانه‌های غربی و دشمنان اسلام و آنچه در تحلیل‌های خود از اوهام و دروغ‌ها می‌نویسند نمی‌دهیم زیرا هر دشمنی ممکن است، دوست شود مگر دشمنان در دین، ولی آنچه مایة تأسّف می‌گردد سخنان برخی مسلمانان دربارة شیعیان است، که بدون استناد به دلیل و برهان روشنی و بدون تحلیل و بررسی، سخنان دیگران را بازگو می‌کنند.

به هر حال گذشته از اینکه در کتابمان «الشیعه هم اهل السنـة»1 تعریفی حقیقی از این گروه ارائه داده‌ایم، لازم است گوشه‌ای از سخنان خدا و رسولش را دربارة شیعیان یادآور شویم، سپس گوش فرا دهیم به سخنان علما و اندیشمندان مخالف و موافق.

شیعه در قرآن کریم

خدای سبحان می‌فرماید: «إنّ الّذین آمنوا و عملوا الصّالحات أولئک هم خیر البریّة؛2 آنان که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند، همانا آنان بهترین مردم هستند».

جلال‌الدّین سیوطی (دانشمند بزرگ اهل سنّت) در تفسیر معروفش به نام «الدر المنثور فی التفسیر بالامأثور»، در تفسیر این آیه، چنین می‌نویسد:

«ابوهریره گوید: آیا از مقام و منزلت فرشتگان نزد خداوند تعجب می‌کنید؟ به آن کسی که جانم در دست او است سوگند، به تحقیق مقام بندة مؤمن نزد خداوند در روز قیامت، بالاتر از مقام فرشته است اگر می‌خواهید بخوانید:

«انّ الّذین آمنوا و عملوا الصالحات أولئک هم خیر البریّه».

عایشه گوید: به رسول خدا(ص) عرض کردم: گرامی‌ترین بندگان نزد خداوند چه کسانی هستند؟ فرمود:

ای عایشه! آیا نمی‌خوانی این آیه را:
«ان الّذین آمنوا و عملوا الصالحات أولئک هم خیر البریّه».
جابر بن عبدالله گوید: نزد رسول خدا(ص) بودیم، علی وارد شد. سپس رسول خدا(ص) فرمود:
«به همان کسی که جانم در دست اوست سوگند، این و شیعه‌اش، به تحقیق رستگاران‌اند در روز قیامت».

و این آیه نازل شد:
«ان الّذین آمنوا و عملوا الصالحات أولئک هم خیر البریّه».
پس از آن هرگاه اصحاب پیامبر(ص) علی را می‌دیدند که می‌آید، می‌گفتند: «خیر البریه آمد».3
ابوسعید گوید: علی، خیر البریّه و بهترین مردم است.4

ابن عباس گوید: وقتی این آیه نازل شد، رسول خدا(ص) به علی فرمود: «هان! تو و شیعیانت در روز قیامت از خداوند راضی و خداوند از شما خشنود است».5

علی گوید: رسول خدا به من فرمود: «آیا نشنیدی سخن خدای را که می‌فرماید: «ان الّذین آمنوا و عملوا الصالحات، أولئک هم خیر البریّه»، تو و شیعیانت هستید، قرار ما کنار حوض کوثر، آنجا که همة امت‌ها برای حساب و کتاب می‌آیند، تو و شیعیانت زیباچهره و گرامی وارد می‌شوید».6

علمای اهل سنت که این تفسیر را ذکر کرده‌اند بسیارند، برای نمونه، علاوه بر جلال‌الدّین سیوطی، طبری در تفسیرش، حاکم حسکانی در شواهد التنزیلش، شوکانی در فتح القدیرش، آلوسی در روح المعانیش و مناوی در کنوز الحقائقش را یادآور می‌شویم.
و همچنین خوارزمی در «مناقب»، ابن صباغ مالکی در «فصول المهمه»، ابن عساکر در «تاریخ دمشق»، شبلنجی در «نور الابصار»، ابن الجوزی در «تذکرةالخواص»، قندوزی حنفی در «ینابیع المودة»، هیثمی در «مجمع الزواید»، متّقی هندی در «کنزل العمال» و ابن حجر در «الصواعق المحرقـ[» نیز همین تفسیر را ذکر کرده‌اند.

با این دلیل محکم و متین، جایی نمی‌ماند که پژوهشگران قانع شوند به سخنان برخی تاریخ‌نگاران که معتقدند پیدایش شیعیان پس از شهادت امام حسین(ع) بوده است.


شیعه در سنت پیامبر

رسول خدا(ص) مکرّر دربارة «شیعه» سخن گفته و هر بار ثابت کرده است که پیروان علی رستگاران‌اند زیرا پیروی از حق کرده و یاری‌اش نمودند و از باطل دوری جسته و خوارش ساختند و همچنین ثابت کرده است که شیعیان علی، شیعیان پیامبرند. ما در اینجا بسنده می‌کنیم به حدیثی که ابن حجر در «الصواعق المحرقـ[» و دیگر علمای اهل سنت در کتاب‌هایشان نقل کرده‌اند.

رسول خدا(ص) به علی فرمود:
«آیا خشنود نیستی که تو و حسن و حسین همراه من در بهشت هستید و ذریّة ما پشت سرمان و زن‌هایمان پشت سر ذریّه‌ها و شیعیانمان به طرف راست و چپ ما قرار دارند».7

و چندین بار رسول خدا از علی و شیعیانش یاد برد و فرمود: «به خدایی که جانم در دست او است سوگند، این و شیعیانش روز قیامت رستگاران‌اند».8

و این طبیعی است که رسول خدا(ص) پیروان حق را یادآور شود و نشانه‌ای برای آنان معرفی کند که در تمام دوران‌ها شناخته شوند تا مسلمانان بتوانند از حقیقت پنهانی، پرده بردارند و از نزدیک‌ترین راه‌ها به آن راه یابند.

به خاطر همین تذکرهای مکرر رسول خدا(ص) بود که گروهی از بزرگان اصحاب، مشهور به تشیع و پیروی از علی بن ابی طالب، پس از وفات رسول خدا شدند، از جمله: سلمان فارسی، ابوذر غفاری، عمار بن یاسر، حذیفه بن یمان و مقداد بن اسود، تا آنجا که واژة شیعه، لقب اینان شد، چنان‌که دکتر مصطفی شیبی در کتابش «الصلة بین التصوف و التشیع» و همچنین ابو حاتم در کتاب «الزینـ[» یادآور شده‌اند. ابوحاتم می‌گوید:

«کمترین اسمی که برای یک مذهب در اسلام پیدا شد، شیعه است و این لقب گروهی از اصحاب بود مانند ابوذر غفاری، عمار بن یاسر، سلمان فارسی و مقداد بن اسود». و بدین‌سان اشتباه مستشرقین و برخی پژوهشگران مسلمان که از آنان تبعیت کردند، در اینکه پدیدة تشیع، یک پدیدة سیاسی بوده که اوضاع سیاسی، پس از شهادت امام حسین(ع)، آن را ایجاد کرده است، ثابت می‌شود.

و همچنین ثابت می‌شود نادانی دشمنانی که پدیدة تشیع را به ایرانیان وابسته می‌دانند، چرا که اینان از جهل و تعصب خود، پرده برداشتند.

چگونه پژوهشگران تفسیر می‌کنند، تشیع اصحاب به امام علی در زندگانی‌اش و اینکه کوفه مرکز شیعیان در جنگ جمل و جنگ صفین در آغاز اسلام بوده است؟

و چگونه این دشمنان مغرض تفسیر می‌کنند پیدایش دولت‌های شیعه را در کشورهای عربی در شمال آفریقا مانند مغرب (مراکش) و تونس و در مشرق مانند مصر و حلب، قبل از آنکه ایران، تشیع را بشناسد. زیرا دولت ادریسی‌ها در مغرب در قرن دوم هجری و دولت فاطمی‌ها در تونس در پایان قرن سوم هجری و دولت حمدانیان شیعه در حلب (سوریا) و در عراق در قرن چهارم هجری بوده است در حالی که دولت صفوی‌ها در ایران در قرن دهم هجری بوده است. پس اشتباه بزرگی است که برخی می‌خواهند آغاز تشیع را از ایرانیان بدانند.

و چنانکه در کتاب «آنگاه هدایت شدم» یادآور شده‌ام بیشتر علما و امامان اهل سنت، ایرانی بوده‌اند و نه تنها شیعه نبوده بلکه تعصّب شدیدی ضدّ شیعه و شیعیان ابراز داشته‌اند. کافی است بدانیم بزرگ‌ترین مفسّر آنها که زمخشری است ایرانی می‌باشد و بزرگ‌ترین محدثین آنها بخاری و مسلم، فارسی می‌باشند و ابوحنیفه ـ که اهل سنت او را امام اعظم می‌نامند ـ فارسی است و امام نحوی‌ها (سیبویه) فارسی و امام متکلمین و اصل بن عطای ایرانی و امام لغت، فیروزآبادی (صاحب قاموس المحیط) فارسی و غزالی و رازی و ابن سینا و ابن رشد همه فارسی هستند و اینان همه از علما و پیشوایان اهل سنت‌اند.

پی نوشت‌ها در دفتر مجله موجود است.

محمد تیجانی سماوی
ماهنامه موعود شماره 94

:: دهه کرامت مبارک
:: تجویز امام رضا علیه السلام به آیت الله بهجت
:: توصیه های آیت الله بهجت برای بخت گشایی
:: با گفتن این ذکر، در دنیا و آخرت با اهل بیت(علیهم السلام)باشیم
:: امام خمینی (ره) : آل سعود وارثان ابی سفیان و ابی لهب و رهروان یزیدند
:: بیانات آیت الله وحید خراسانی به مناسبت سالگرد تخریب بارگاه ائمه بقیع (علیهم السلام)
:: پیام مهم حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به سایت بازسازی بقیع
:: السلام علی الائمة البقیع
:: خنده هاشمی رفسنجانی از یک دعوای فیزیکی
:: کاریکاتور/مناظره داغ انتخاباتی...!
:: تصاویر منتشر نشده آیت الله مکارم شیرازی
:: سخن زیبای امام علی(ع) درباره بعثت پیامبر(ص)
:: یکی از منحصربفردترین ستادهای تبلیغات
:: مردم ایران با صدای شجریان افطار میکنند یا...؟
:: حجاب دختری مثل پری در دیدار با رهبر انقلاب
:: تصویر قدیمی از سردار قالیباف
:: مبعث مبارک
:: بیست و هفتم رجب
:: تنها راه ساختن ایران روی آوردن به فرهنگ جهادی است
:: از هدایای تروریست‌ها برای حوریان تا ساخت تندیس یزید

:: لیست کامل مطالب ارسالی


ما محبین اهل بیت رسول الله هستیم
سر میدهیم ولی زیر بار زور و منت نمی رویم، این را از رهبرمان آموختیم
در مذهب ما کلام حق نام علیست

و تنها جرم ما مذهب ماست

ما شیعه هستیم
مدیر وبلاگ: سید ذبیح الله موسوی


:: حرفه ای ترین قالب های وبلاگ
:: هواداران دکتر قالیباف
:: آسمان آبی
:: چوپان دروغگو
:: سلام بر مظلومیت علی (ع)
:: حضرت عباس علیه السلام
:: حامیان جمهوری اسلامی
:: یک وبلاگ کامل
:: فاروق
:: رجعت حق
:: ما با ولایت زنده ایم
:: فتنه اموی
:: یک دانشجوی 22 خردادی((انقلابی))
:: ولایت عشق
:: جوینده رستگاری
:: یالثارات الحسین
:: حرم وصال
:: طلبه جهادی
:: آزادی

:: لیست کامل پیوندها



:: شهریور 1392
:: مرداد 1392

:: لیست کامل آرشیو ماهانه

:: آخر الزمان
:: استفتاء (پاسخ به سوالات دینی)
:: اشعار علوی
:: اشعار مهدوی
:: بانک تصاویر
:: بانک صوتی
:: پاسخ‌های کوبنده
:: پایگاه ها
:: پخش شبکه های ماهواره ایی
:: پیشگویی منجم یهودی درباره ظهور م.ح.م.د
:: تاریخچه پرده كعبه
:: تحریف در صحیح بخاری+تصویر
:: تشیع در ایران
:: تعجب یزید از وفاداری حضرت ابوالفضل العباس
:: حراستِ بیت‏ المال از دیدگاه علوی
:: حقیقت معاویه
:: چرا حضرت زهرا (س) شبانه دفن شد؟
:: دحو الارض
:: درباره سفیانی
:: دستورالعمل قرآنی آیت الله قاضی
:: زندگینامه ام البنین (س)
:: سخنی با ابن جبرین1
:: سخنی با ابن جبرین2
:: شهادت حضرت فاطمه (س)در روایات اهل سنت
:: شهدای كربلا
:: شیعه از زبان محمد تیجانی سماوی
:: صلواتهای پر فضیلت
:: ضریح صحیح!
:: فضایل و معجزات امام علی (ع)
:: قرآن کریم با ترجمه فارسی و لاتین
:: کتاب موبایل
:: مراجع و علماء
:: مسجد قبه الصخره، مسجدالاقصی نیست
:: مطالعه روزنامه های امروز
:: معرفی و دانلود کتاب
:: مناظره امام حسین (علیه السلام) با عمربن الخطاب
:: مباحث اعتقادی
:: نرم افزار مذهبی ویژه تلفن همراه
:: نقد عملکرد و عقاید وهابیت
:: وصیت‌نامه حضرت علی(ع)
:: وهابیت و بازگشت به عصر جاهلیت

آبر برچسب ها

ایران ضریح امام حسین عاشورا کربلا عتبات شبهات قم عراق

صفحه نخست | ایمیل ما | لینك آر اس اس | آرشیو مطالب | طراح قالب

Powered By mihanblog.com Copyright © 2009 by http://shia-online.mihanblog.com
Design By : wWw.Theme-Designer.Com